EERSTE AANTAL DAGEN - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu EERSTE AANTAL DAGEN - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

EERSTE AANTAL DAGEN

Door: LindsayinGranada

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

16 Juli 2012 | Spanje, Granada

Hallo allemaal!

Gister ben ik aangekomen vanuit Brussel via Madrid in Granada.

De vluchten zijn helemaal goed gegaan en de overstaptijd was ook prima, ik heb me totaal niet hoeven haasten dus dat is fijn!!
Eerst was ik heel erg aan het twijfelen of ik wel vanaf Brussel moest vliegen of toch gewoon vanaf Amsterdam. Nou ik ben blij dat ik Brussel heb gekozen, want ik hoorde bij aankomst op de school dat een ander Nederlands meisje op precies dezelfde vlucht naar Granada moest zitten, maar dat de vlucht vanuit Amsterdam vertraagd was en zo haar aansluiting heeft gemist. Dus toen ik dat hoorde was ik daar super blij mee.

Aangekomen in Granada heb ik het mezelf maar makkelijk gemaakt en een taxi naar mijn residentie genomen. Dat gesjouw met die koffers is ook weer zo'n gedoe.
Aangekomen in de residentie kreeg ik een rondleiding en liet de receptioniste mij de kamer zien. Ik had heel erg gehoopt op een eigen badkamer, maar helaas moet ik deze delen. De kamer ziet er voor de rest wel heel erg netjes uit!!

Toen ik aankwam bij de woning was er geen enkel persoon te vinden. Het was er super stil en ik dacht echt van ok wat nu.
Ik ben toen rustig mijn koffer gaan uitpakken en daarna wilde ik even wat boodschapjes doen. Toen ik beneden kwam zag ik een meisje alleen staan en dacht bij mezelf meteen aanpakken!!! Dus we waren wat aan het praten en hebben samen boodschappen gedaan. Ze komt uit China en ze blijft hier maar voor 2 weken. Daarna gaat ze terug naar Barcelona waar ze langer studeert.

Ook zij moest vandaag om 08.00 uur op school zijn, dus we hadden afgesproken om samen te gaan.
Toen kwam ik vanochtend het Nederlandse meisje tegen dat haar vlucht had gemist. Ze heet Lisa. Ze blijft hier voor 6 weken en kan wel heel erg goed met haar opschieten. We zitten samen in de klas dus dat is wel erg leuk.
Dus ik heb in ieder geval wel al een maatje waar ik elke dag mee naar school kan.

Op school moest ik een test maken om mijn niveau te achterhalen. Sommige dingen waren toch wel erg moeilijk, na een gesprek met de lerares hebben ze me voor 3 weken in de beginnersklas gezet om het allemaal weer even te herinneren en na die 3 weken wordt ik naar een hoger level gezet.

We hadden vandaag ook een stadswandeling door Granada ( in het Spaans natuurlijk ). Dit vond ik echt super leuk. Het is niet normaal hoe mooie stad Granada is. Alles ziet er mooi uit en goed verzorgd!!

Na de stadstour hadden we meteen les. Ik ben in de ochtendgroep geplaatst van 09.00 - 13.00 uur! Erg fijn want dan heb ik nog iets aan mijn dag.

Toen de klas begon zaten we met allemaal jongens die maar Spaans bleven praten en af en toe was het erg moeilijk om te volgen. Toen ben ik na het einde van de les naar de lerares toegegaan of ik wel goed zit, omdat ze zover vooruit zijn. Toen zei de lerares dat het totaal niet het geval is want ze hebben deze cursus al voor een meerdere weken en dit was pas mijn eerste les. Ze zei dat ze vindt dat ik het beter doe dan de rest!!! Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Nu ben ik een beetje aan het relaxen want had echt super slecht geslapen, of eigenlijk helemaal niet.

Ik zal snel weer een nieuwe blog schrijven.

Tot schrijvens!!

-XXX-

Lindsay

  • 16 Juli 2012 - 15:25

    Sigrid:

    Wow Linds, het klinkt nu al leuk!
    Leuk dat je al aansluiting hebt gevonden, dat maakt het toch wat makkelijker!
    En aan dat spaans wen je ook wel, is weer ff inkomen.
    Wees maar blij dat je daar zit, want het weer is hier weer eens waardeloos!

    Liefss

  • 16 Juli 2012 - 15:31

    Christiaan:

    Ha Lindsay, fijn dat de reis goed is gegaan en dat je meteen al wat leuke mensen hebt ontmoet. En een eigen badkamer... ja, dat willen we allemaal wel ;-)

    Je schrijft niets over de zomerhitte daar. Ik zie op Weeronline dat het 35 graden is in Granada, heb je daar geen last van? Wij hebben op Sardinië een paar dagen 37 graden gehad. Op een strandvakantie kan ik dat nog wel hebben, maar in een stad zou ik echt knettergek worden van zulke hitte!

    Groetjes en veel plezier de komende tijd!

    Chris

  • 16 Juli 2012 - 15:32

    Christiaan:

    O, ik zie nu dat die 35 graden ook bovenaan je blog staat ;-)

  • 16 Juli 2012 - 15:39

    Martina S:


    Hi lin,

    Super leuk om nu al wat van je te horen! Echt top dat je een maatje hebt voor de aankomende 6 weken!! Hoop snel op nieuwe en leuke berichtjes! Have fun meis!! Maar t klinkt alsof dat helemaal goed gaat komen! Dikke kus

  • 16 Juli 2012 - 16:00

    Adrienne:

    hoi,

    wat fijn te horen dat je al wat aansluiting hebt gevonden.
    en leuk dat er ook een nederlands meisje zit, toch wel makkelijk even in je eigen taal iets te kunnen zeggen.
    het zal wel warm zijn daar, maar het weer hier kan je missen als kiespijn hoor.
    is de stad waar je op gehoopt had?
    leuk dat je gelijk iets geschreven hebt.
    maak er wat van lin maar zo te lezen lukt je dat aardig
    dikke kus jen

  • 16 Juli 2012 - 16:26

    Tamara:

    Heej Linds:-)

    Wat fijn om te horen dat je je draai al een beetje gevonden hebt. Fijn dat je goed met dat Nederlandse meisje kunt opschieten.

    Dat Spaans daar zul je gauw aan wennen. En ook lekker relaxen hoor! Hoort er ook bij:-) Ik ben alweer erg benieuwd naar je volgende verhaal.

    Nou heel veel plezier en succes!

    Kusxxx

  • 16 Juli 2012 - 21:19

    Jacqueline:

    Ha lieve Linds,
    Je hebt een goede start gemaakt met de keuze van je vlucht vanuit Berlijn en het leggen van je eerste contacten, lees ik! Nu nog even gaan slapen, hè? De eerste nachten in een ander bed, ander land en allerlei nieuwe indrukken; dat gaat natuurlijk even lastig en moeizaam. Het weer daar is misschien warm, maar tenminste droog en zomers. Hier stopt het maar niet met grijze luchten en veel regen. Heel veel regen. Oh ja, voor ik het vergeet: Ik vind je een stoere vrouw! Go for it, Linds! Kus Jacqueline

  • 17 Juli 2012 - 07:17

    Bert:

    lieve lindsay

    wat leuk en goed dat de eerste dagen lekker gaan, ik hoop dat je nog veel meer leuke mensen gaat ontmoeten.
    blij dat de reis lekker is gegaan het afscheid viel niet mee, maar het is voor een goed doel , waar ik dan ook nog steeds voor 100 % ingeloof.
    lieve linds maak er wat van.
    hou van je

  • 17 Juli 2012 - 08:46

    Monika:

    Hi Linds!

    Leuk om zo snel al een bericht te lezen! Ik hoop dat het inpakken voor de reis nog gelukt is? Aangezien ik lees 'gesjouw met koffers'.... ;-)

    Geniet ook maar van het mooie weer, want wat Sigrid ook al zei, het is hier echt prutweer!

    Veel succes met de eerste lessen Spaans, je draai vinden en het verkennen van de stad!

    Liefs

  • 17 Juli 2012 - 14:10

    Wendy:

    Hoi Lindsay,

    Leuk om je reisverslagen te lezen! Klinkt allemaal erg enthousiast en fijn om te horen dat de stad je wel bevalt. Met dat Spaans komt t zeker weten ook helemaal goed! Heel veel succes en ben benieuwd naar je volgende belevenissen!

    Liefs, Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 10992

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: