AL OVER DE HELFT! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu AL OVER DE HELFT! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

AL OVER DE HELFT!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

16 Augustus 2012 | Spanje, Granada

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje op me laten wachten, maar hier ben ik dan!!!

Ik heb weer veel te vertellen, aangezien ik weer veel meegemaakt heb. Ik merk wel dat je in de eerste weken eigenlijk het meest doet en daarna wordt het iets rustiger.

Meer dan de helft van de groep waar ik mee optrek is vertrokken, dus dat is wel heel erg jammer....

Na Marokko had ik het een beetje rustig aan gedaan, aangezien die trip toch wel erg vermoeiend was.

Uiteraard ben ik weer naar de dansles geweest die 1x in de week wordt gehouden. Het was dit keer weer Sevillanas. Dat is een vorm van Flamenco dans. Het was weer erg geslaagd.
Die week is Marie het Noorse meisje waar ik erg veel mee optrok en waar ik mee naar Marokko ben geweest vertrokken naar Noorwegen. Dat vind ik wel echt super jammer, want ik kon het heel erg goed met haar vinden.

Zaterdag ben ik met Sarah ( Schotland ) en Lisa ( Nederland ) naar het strand geweest van Salobrena. Dit was wel erg lekker om een keer een hele dag niets te doen. We hebben op het strand gelunched en een heerlijk bedje gehuurd. Ik moet zeggen ik had wel eeuwen op dat bedje kunnen liggen, want dat bedje was beter dan mijn bed waar ik dagelijk in de residentie op slaap. Echt ontspannen dus.
Dat dag begon niet echt met mooi weer, het was erg bewolkt en mistig, maar de zon kwam later goed door.
Het was ook erg druk op het strand. Alle spanjaarden maken er echt een uitje van. Ze zetten hele tenten op, koelboxen mee, erg gezellig allemaal!!

Om naar Salobrena te gaan moet je de bus pakken. Dit zijn hele luxe ingehuurde bussen. Het is een rit van ruim een uur.

De volgende dag wilde ik eigenlijk naar Cordoba gaan. Had nog geen busticket gekocht, maar de plannen waren er wel.
Ik wist dat een Nederlandse jongen Peter (Pedro) ook zou gaan, hij had daar namelijk een hotel geboekt van zaterdag op zondag.
Toen ik zaterdag thuis kwam kreeg ik een bericht van hem of ik nog steeds wilde gaan. Toen zei hij ik ben terug gekomen want het was niet uit te houden. Het bleek die dag ongeveer 51 graden te zijn geweest in Cordoba. Niet normaal!!!!
Cordoba staat bekend als de warmste stad van Europa, nou het maakt zijn naam waar. Ongelovelijk. Ik wil nog steeds heel erg graag gaan, maar ik hou eerst het weer goed in de gaten.

Via school waren er ook activiteiten naar Cordoba en Sevilla, maar vanwege de extreme hitte zijn ze afgelast. Ik heb met de directie van de school gesproken en ik vertelde haar dat ik heel graag naar die steden wil. Ze gaat voor me kijken of het mogelijk is in de eerste week van September, dan is de hitte een beetje gezakt en dat is het laatste weekend dat ik er ben. Dus ik hoop het!! En anders ga ik op eigen gelegenheid. Ze hebben een Hop On Hop Off bus, dus ideaal.

In plaats van Cordoba ben ik samen met Sarah naar het Science Center geweest. Dit is een interactief museum. Erg leuk!!!
Je kan daar naar een uitkijktoren, tentoonstellingen over het menselijk lichaam of dinosaurussen.
We hebben het erg gezellig gehad. En een museum is ook wel een keer leuk voor de verandering!!

Gisteravond ben ik naar een Flamenco show geweest bij het Alhambra. Wat een spectakel is dat zeg!!!! Het is een soort van concert in de open lucht met een schitterend uitzicht bij de Alhambra.
Er wordt heel erg mooi gedanst en gezongen. Er danste ook een legende mee in de Flamenco show. Ik ken hem zelf niet, maar toen hij het podium opkwam werden mensen gek. Zijn naam is: Antonio Canales.

Het was wel heel erg mooi op mee te maken!!! Echt een ervaring.

Met school gaat het ook erg goed. Ben deze week gestegen naar niveau B1 dus dat is hartstikke goed. Het is nu wel een stuk lastiger, maar het gaat allemaal prima.
Ik heb niet elke dag even zin in school dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen. En helaas nog steeds middaglessen.

Ik ben nu al over de helft, na deze week heb ik nog 3 weken te gaan.

Ik zal ook weer wat nieuwe foto's erop zetten.

Ik zal snel weer schrijven!!

Los Besos
-XXX-

  • 16 Augustus 2012 - 13:53

    Lindsay Bonhof:

    Hallo allemaal. De foto's moeten nog even op zich laten wachten.
    Mijn computer doet de laatste tijd een beetje vreemd en wil op dit moment niets uploaden. Zodra ze erop staan laat ik het weten!!

    xxx

  • 16 Augustus 2012 - 18:01

    Jen:

    hoi lindsay,
    wat heb je weer een hoop leuke dingen gedaan.
    verstandig van je dat je niet de hitte van cordob hebt opgezocht.
    die flamenco dans zal wel geweldig zijn geweest.
    ja al over de helft, wat gaat dat snel zeg.
    geniet nog wel he? dikke kus ma

  • 16 Augustus 2012 - 18:15

    Jacqueline:

    Ha Linds,
    Weer een zeer uitgebreid verslag en wéér veel ondernomen! Leuk dat er elke keer iemand is om wat samen mee te ondernemen. Cordoba in 51 graden? Dat moest je idd maar niet doen. In zo'n hitte is zelfs Cordoba geen feestje. Bij 51 graden heb je echt geen energie om een straatje te lopen. Beter nog even uitstellen inderdaad! Xx

  • 16 Augustus 2012 - 19:01

    Bert:

    lieve linds

    gaat echt lekker met je, ben ik heel blij om, laatste weken lekker de tijd nemen om je toekomst ui te stippelen.

    hou van je

  • 17 Augustus 2012 - 13:04

    Martina S.:

    Je bent bijna weer thuis! Jeetje wat gaat de tijd snel:( en ik heb niet eens de kans gehad om langs te komen!:( maar ben al blij dat jij naar huis komt want ik mis je!!!! Maaaar voor die tijd wil ik natuurlijk dat jij t super naar je zin hebt! Echt jammer dat je vrienden groepje uit elkaar gaat maar zou alsnog genieten van de laatste weekjes mop! Have fun en tot snel!! Dikke kus

  • 18 Augustus 2012 - 11:19

    Djee:

    Heeyy linsz0r,

    Leuk dat je het allemaal erg leuk hebt en ben trots op je.

    Ik denk aan je

    xx

  • 19 Augustus 2012 - 08:53

    Tamara:

    Hoi Linds!:)

    Jammer dat de mensen waarmee je het zo leuk hebt weg moesten. Maar ik zie dat je alweer andere mensen kent waarmee je op pad gaat:) Balen dat je altijd in de middag les hebt, snap dat je daar niet altijd zin in hebt.

    De tijd vliegt zeg! Het zit er alweer bijna op voor je. Nou, nog even flink genieten voordat je weer naar Nederland komt.

    Doegdoeg! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 10988

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: