WAT EEN RUST, WAT EEN SCHITTERENDE STRAATJES! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu WAT EEN RUST, WAT EEN SCHITTERENDE STRAATJES! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

WAT EEN RUST, WAT EEN SCHITTERENDE STRAATJES!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

26 Augustus 2012 | Spanje, Granada

Hallo allemaal,

Het is nu ongeveer een week geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven en de tijd gaat verschrikkelijk snel.
Eerst was ik al over de helft en nu ben ik nog 2 weken verwijderd van mijn vlucht terug naar Nederland.

Ik heb weer veel dingen gedaan deze week. Erg jammer is dat deze week eigenlijk iedereen waarmee ik omging is vertrokken. Er is niemand meer over. Dat komt omdat in veel landen de scholen weer beginnen, dus iedereen gaat weer terug naar huis.

Afgelopen week heb ik er wel een leuke en gezellig week van gemaakt. Deze week was namelijk een vriendinnetje van Lisa op bezoek, dus ik heb veel met hun opgetrokken dat was wel erg gezellig.

Vorige week zaterdag hadden we een avond uit. Als eerst zijn we wat gaan drinken bij een tapasbar dichtbij de residentie. Daarna zijn we met een groep van ongeveer 15 man naar een karaokebar gegaan. Normaal gesproken staat zo'n bar niet echt in mijn top 5 van de dingen die ik graag bezoek, maar voor een keer was het wel leuk. Ongelovelijk hoe mensen zich daar uitleven en totaal geen gevoel van schaamte kennen. Normaal gesproken ben ik wel in voor een liedje, maar dit keer heb ik overgeslagen. Ik vond het namelijk veel te leuk om andere aan te horen!!

Na de karaokebar zijn we met een selectief groepje naar een Chupiteria geweest. Dat is een bar waar veelal shotjes worden gedronken. Ik heb me ook heerlijk een aan shotje gewaagd. De cola was van goede kwaliteit die avond!!!!

Na de Chupiteria zijn we naar Granada 10 ( diez ) gegaan. Dit is een heel erg grote discotheek. Het is van binnen wel heel erg mooi!! Het ziet ernaar uit alsof je een schouwburg of theater inloopt. Allemaal balkonnetjes, veel trappen erg mooi allemaal.
Ik weet niet hoe ik het heb uitgehouden, maar 6 uur in de ochtend heb ik pas de club verlaten.

De volgende dag uiteraard heerlijk rustig aan gedaan.

De dag daarna begon school weer dus een beetje huiswerk gedaan en een beetje bijblijven uiteraard.

Ook ben ik die week met een meisje uit mijn klas Monika genaamd een drankje wezen doen. Na het drankje ben ik met haar meegegaan naar haar appartement en daar heb ik haar huisgenoten leren kennen. We hadden die avond zeer interessante gesprekken over politiek, discriminatie, drugsbeleid en dergelijke. Niet iets wat je normaal op een kennismakingsavond bespreekt, maar het was echt super gezellig. Rond een uur of 3 was ik pas klaar om richting huis te gaan.

Ook heb ik uiteraard deze week de dansles gevolgd. Flamenco!! Erg leuk weer en een nieuw dansje geleerd. Ik ben nu echt een bekende van de danslerares, want ik ben er elke week. Als ze iets uitlegd ben ik altijd haar voorbeeld. Erg leuk is dat.
Na de les wilde ze me graag de kerken van de stad laten zien. Dat was zo lief van haar. Ze vertelde honderduit over de historie van de stad en de verschillende tussen de kerken. Erg interessant allemaal. Leuk om een privégids te hebben!!!

Afgelopen vrijdag ben ik gezellig met Lisa uit eten geweest bij mijn favoriete plekje. Haar vriendin Chantal was weer terug naar Nederland.

Ongeveer anderhalve week eerder had ik de gegevens van een ober gekregen met de boodschap, als je ooit iets wilt doen of je gaat uit bel me dan.

Dus dat hadden we die avond ook gedaan.
Ik had Monika die avond ook uitgenodigd, want het was haar laatste avond hier in Granada.

Eerst zijn we met zijn allen naar een tapasbar gegaan en daarna door naar een cocktailbar.
Na de cocktailbar zijn we met de barman die we eerder die avond hadden uitgenodigd mee naar huis gegaan, want hij wilde even iets halen. Dus wij met zijn allen mee.

Aangekomen in zijn appartement steekt hij ( Raul ) een vette joint op. Wist ik veel..... Hij vroeg of ik ook wilde, dus ik heb het geprobeerd!!

( nee hoor grapje!! )

Na zijn joint zijn we naar Granada diez gegaan. Er was daar een Aqua Fiesta. We hadden een kaart gekregen dus we hadden gratis toegang. Ik loop die deur binnen en ik word meteen nat gespoten door een gast met een supersoaker!! Erg fijn, maar ja wat verwacht je van een Aqua Fiesta!! We hebben het die avond niet super laat gemaakt. We zijn tot 4 uur gebleven haha.

Gister zijn Lisa en Monika vertrokken....

Dus ik heb mezelf een beetje vermaakt. Gister heb ik een bus gepakt richting het Albaicin en ik heb daar lekker rondgelopen in de schitterende kleine straatjes. Af en toe wel een hele klim. Ik heb schitterende foto's gemaakt van mooie vergezichten en straatjes.

Vandaag ben ik naar de Cathedraal geweest. Ik loop er elke dag langs, maar ik heb er nog geen enkele keer een foto van genomen. Ook de binnenkant bezocht. Wat enorm groot is dat zeg. Te schitterend voor woorden.
Na de Cathedral ben ik naar de stadsmuur gelopen, ook weer in de Albaicin. Het is zo'n fijne wijk om doorheen te lopen. De rust die het uitstraalt met allemaal witte huisjes. Hoe de wegen zijn aangelegd. Geen enkel stukje asfalt te vinden. Schitterend!!!!!

Morgen begint de school weer. De leraar heeft het voor elkaar gekregen om mijn middaglessen om te zetten naar ochtendlessen. Daar ben ik erg blij mee, want zo heb je veel meer aan je dag!
Ik ben benieuwd of er morgen veel nieuwe mensen in klas zijn.

Ik zal snel weer schrijven en jullie op de hoogte houden van mijn leven hier!!

Los Besos
-XXX-

  • 26 Augustus 2012 - 22:12

    Tamara:

    Hoi Linds!

    Klinkt weer erg leuk allemaal. En dat stappen tot in de vroege uurtjes, je wordt nog een ervaren stapper haha! (grapje) Heej, succes morgen met je Spaanse les. Ohja, je had best een liedje mee kunnen zingen in de karaokebar:-)

    Doeg! Kusxxx

  • 26 Augustus 2012 - 22:25

    Jen:

    hoi lin,
    wat een hoop leuke dingen heb je weer gedaan.
    fijn dat je nu weer in de ochtend les krijgt.
    en wat lief van je danslerares om je rond te leiden.
    wat gaat het snel voorbij he? nog 2 weekjes.
    ben benieuwd of er weer leuke mensen komen vandaag en morgen
    dikke kus

  • 26 Augustus 2012 - 22:25

    Jen:

    hoi lin,
    wat een hoop leuke dingen heb je weer gedaan.
    fijn dat je nu weer in de ochtend les krijgt.
    en wat lief van je danslerares om je rond te leiden.
    wat gaat het snel voorbij he? nog 2 weekjes.
    ben benieuwd of er weer leuke mensen komen vandaag en morgen
    dikke kus

  • 27 Augustus 2012 - 19:11

    Toby + Sanne:

    Hey Lindsay,

    Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt in Spanje! Jeetje 6 uur 's ochtends thuis zijn dat is niks voor jou. Wel jammer dat je die joint niet echt heb geprobeerd ;) haha.

    Was het voor de rest nog gezellig met Raul? Leuke vent hoor !

    Nou we zien je weer over 2 weken (alleen of met barman) en we hopen dat je het nog even naar je zin blijft hebben.

    x
    Toby en Sanne

  • 30 Augustus 2012 - 15:36

    Jacqueline:

    Ha Linds,

    Shotjes, Joints en Karaoke! Ja: als ik dat hoor dan denk ik onmiddellijk aan Lindsay, haha! En dan ook nog discotheken, nachtbraken en Aqua Party's.... Linds, je bent echt je grenzen aan het verleggen. En zo te horen heb je er lol in. Dat stralende gezicht, dat ik op je foto's zie, gaat je hier vast ook in Nederland veel goeds brengen.

    XXX
    Jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 10989

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: