ZOVEEL TE BELEVEN! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu ZOVEEL TE BELEVEN! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

ZOVEEL TE BELEVEN!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

28 Juli 2012 | Spanje, Granada

Hallo allemaal,

Het is al een week geleden dat ik iets geschreven heb en ik moet jullie toch een beetje op de hoogte houden van mijn belevenissen in Granada.

Ik heb een zeer drukke week gehad en heb super leuke dingen gedaan.

Afgelopen zondag kwamen een aantal mensen met het idee om naar de Sierra Nevada te gaan. Ik wilde deze kans niet missen en ben mee gegaan.

In Granada is een zeer groot busstation met allemaal luxe touringbussen naar verschillende grote steden en naar de Sierra Nevada. Een busretour naar de Sierra Nevada kost 9 euro en de rit duurt ongeveer 1 uur en 15 minuten. De bus gaat maar 1x per dag heen en terug.

De busrit was al mooi om te beginnen. Ronde een uur of 10 zjn we aangekomen bij de Sierra Nevada. We hebben een klein busje genomen die ons een beetje de berg opbrengt, want anders moet je helemaal onderaan beginnen en dat red je niet in die korte tijd die we hadden. De bus vertrok namelijk weer om 5 uur in de middag.

De Sierra Nevada bestaat uit ongeveer 15 bergtoppen, maar niet alles is begaanbaar.

Toen zijn we begonnen met lopen. Bergopwaarts. Het was een hele zware tocht want het was allemaal best wel steil. Halverwege zijn we gestopt om te picknicken. Dit was wel erg gezellig en het uitzicht was natuurlijk adembenemend.

Na de picknick weer verder omhoog. De weg werd steeds steiler en steiler en meer onbegaanbaar. Uiteindelijk na een paar uur heb ik de top bereikt!! Het uitzicht was schitterend en dit was echt het hoogst dat je kon gaan. Ik stond gewoon op de top van de Sierra Nevada, ongeveer 3400 meter hoog!!! Wat een ervaring is dat. Echt een once in a lifetime experience!!!

Het was ongeveer rond 14.00 uur toen we weer bergafwaarts gingen. We hadden nog maar 3 uur en we moesten ons echt heel erg haasten. Als we de bus zouden missen dan zat er niets anders op dan in de bergen te slapen.... en dat is iets wat ik niet wilde!!

Dit keer moesten we wel helemaal naar beneden, want de bus ging alleen de berg op en niet af. hahaha lekker handig.
We hebben allemaal korte weggetjes genomen, over rotsen heen en soms echt onbegaanbaar. Beetje gevaarlijk maar we moesten op tijd terug zijn. We zagen het einde maar niet in zicht en we begonnen een beetje nerveus te worden, want we hadden nog maar een half uurtje om de bus te halen.
Op een gegeven moment zagen we de bus staan. Het einde was in zicht.

Na ongveer 6 uur te hebben gelopen was ik helemaal gesloopt. Ik zat onder het stof van alle rotsen en kon echt niet meer. Ik was blij dat ik zat. Ik heb echt een aantal dagen last gehad van mijn kuiten. Maar ik kan tenminste wel zeggen dat ik de Sierra Nevada helemaal heb beklommen!! En die ervaring neemt niemand mij meer af!!

De rest van de week heb ik het een beetje rustig aan gedaan. 'S avonds zijn we wel veel naar tapasbarretjes geweest, want dat is gewoon super gezellig en goedkoop!!

Op school kwam ik Irma tegen, een Nederlands meisje uit Deventer. We raakten aan de praat en het klikte zo goed dat we meteen voor de volgende dag plannen hadden gemaakt om naar het zwembad te gaan.
Het was echt super gezellig en heerlijk om even in het zwembad te liggen. Het is elke keer zo warm hier en ik raak er nu wel aan gewend, maar het is toch wel erg lekker om even te ontspannen.

De dag daarna zijn we samen naar een dansles gegaan. Dit keer een flamenco les. Het was weer dezelfde lerares en ze had er weer erg veel zin in. Ik moet wel zeggen dat flamenco toch een stuk lastiger is dan salsa. Zolang je bij salsa je heupen maar beweegt is het goed en flamenco is toch iets stijver. Maar wel erg leuk. Volgende week weer een nieuwe dansles, ik weet alleen nog niet wel soort het is. Ik heb er nu alweer zin in.

Het is erg jammer dat Irma volgende week al weer richting huis gaat...

Wel ben ik dezelfde avond naar een club geweest. Omdat er veel mensen deze week vertrekken, hadden we een soort van afscheidsfeestje. Het was erg gezellig. De club heet El Camborio en ligt in de bergen in de Arabische wijk 'Albaicin'. Het was een aardige wandeling, maar het uitzicht was schitterend!!
Het is een openluchtclub. Het uitzicht was recht op de volledig verlichtte Alhambra, echt schitterend.

Vandaag heb ik samen met Irma en 2 andere meisjes van school een excursie gedaan, die door de school georganiseerd is.

Namelijk paardrijden door de bergen!!!!!!

Het was zo mooi en ik had een schitterend wit paard. Hij was super lief en hij luisterde heel erg goed naar mij.
Het was een rit van 2 uur en we reden door het nationaal park van de Sierra Nevada. SCHITTEREND!!!

We namen allemaal kleine weggetjes waar ook veel geklommen moest worden. Het paard moest soms echt rennen voor zijn leven om een berg op de klimmen zo steil is het.
De hond van de instucteur en de gids die liep ook mee. Zo lief hoe hij op de paarden wacht!!

Na de mooie tocht werden de paarden beloond met een heerlijke douche.

Nou het is weer een heel verhaal geworden, maar ik maak ook zo veel mee hier.

Ow ja ook wel belangrijk. School gaat ook erg goed! Ik zit nu in een hoger niveau en dat merk je toch echt wel. Je leert nu alles in de verleden tijd te zeggen en dat is toch wel moeilijk. Maar het komt vast wel goed.

Volgend weekend ga ik met Marie ( een meisje uit Noorwegen ) naar Marokko!!!! Ik verheug me er super erg op. Maar daar meer over volgende week.

Ook heb ik weer nieuwe foto's geplaatst.

Ik zal snel weer iets schrijven!!

Los Besos
-XXX-

  • 30 Juli 2012 - 00:04

    Lindsay:

    hallo

  • 31 Juli 2012 - 15:35

    Roy:

    Hey zusje! Wow wat maak je een hoop leuke dingen mee! Ben trots op je!
    Je roze bolide zit onder de deuken











    Grapje! Gaat helemaal goed!
    Veel plezier en blijf genieten!
    X Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 10986

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: