MAROKKO WAT EEN LAND, WAT EEN ERVARING!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu MAROKKO WAT EEN LAND, WAT EEN ERVARING!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

MAROKKO WAT EEN LAND, WAT EEN ERVARING!!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

06 Augustus 2012 | Spanje, Granada

Salam Aleikum allemaal!

Ik heb deze week een erg drukke week gehad!!
Het was Irma haar laatste week dus ik heb erg veel tijd met haar doorgebracht.
We zijn samen naar het zwembad geweest en we hebben lekker gegeten.
Ook zijn we naar een museum geweest van Manuel Falla. Het was een Spaanse componist. We hebben zijn huis bezocht. Het was zo schattig en erg gezellig. Helaas is ze nu niet meer hier....

Ook heb ik weer een salsales gehad van dezelfde mevrouw!! Het was weer erg geslaagd. Dit keer was het op de woensdag en het was weer erg warm, maar dat mocht de pret niet drukken.
Er zijn deze week veel nieuwe mensen gekomen, dus de klas was erg in trek. De hele dansvloer stond vol!!

Vanuit school had ik me ingeschreven voor een 3-daagse trip naar Marokko, samen met een meisje uit Noorwegen. Marie heet ze.

De trip was helemaal super.
Op vrijdag werden we rond kwart over 1 opgewacht met een busje vlakbij de school. Dit busje bracht ons naar het werkelijke ontmoetingspunt in Malaga. Daar kregen we een grote bus, zodat alle passagiers uit Malaga ook konden instappen.

Toen kon de trip beginnen naar Algericas. Dit is een havenplaats in Andalucie met ferries naar Marokko.
Het was een erg mooie en luxe boot. Na ongeveer een uur waren we aan de overkant in Noord-Afrika, maar in Ceuta. ( nog steeds Spaans grondgebied. )

Na een rit van ongeveer 15 minuten kwamen we aan de bij grens van Marokko. Ten eerste ging de klok meteen 2 uur achteruit ( 1 uur extra vanwege de ramadan). Er was eerst heel veel papierwerk, onze paspoorten moesten gecontroleerd worden en gestempeld worden!!!

Ja ik zeg het goed!! Ik heb weer een nieuwe STEMPEL in mijn paspoort!! Dus mijn dag kon al niet meer stuk!

Na de grenscontrole was het nog een uurtje rijden naar de stad Tetouan. Hier was ons hotel. We kwamen rond een uur of 21.00 aan. Aansluitend hadden we meteen het diner. Dit werd allemaal erg goed verzorgd voor de gehele trip. Je hoeft eigenlijk nergens over na te denken.
Na het diner zijn we meteen naar onze kamer gegaan, deze was ook super mooi!! We waren zo moet dat we meteen zijn gaan slapen.

De volgende dag hadden we eerst een rondleiding door de Medina van Tetouan. Wat een andere wereld is dat zeg!
Het zijn allemaal kleine kronkelende straatjes en er wonen ongeveer 50.000 mensen in deze Medina. Je moet hier echt je weg weten anders verdwaal je.

Je kan de Medina vergelijken met een lokale markt in Sri Lanka of Indonesie. Alles gebeurt daar op straat. Er worden kippen uitgekozen en direct geslacht. Het is echt een andere wereld, wel erg indrukwekkend om te zien.
Ook zijn we naar een tapijtweverij gegaan in de Medina waar ze schitterende tapijten maken. De tapijten zijn heel erg mijn stijl!! Ik wilde er dolgraag eentje hebben, maar hoe mee naar huis te nemen?!
Dit heb ik dan ook maar overgeslagen.

We hebben ongeveer 2 uur door de Medina gedwaald. Aansluitend hadden we een heerlijk 3-gangen lunch in een typisch Marokkaans restaurant. Zo mooi en lekker natuurlijk!!!!!

Na ons bezoek aan Tetouan zijn we doorgegaan naar Tanger. En wat een verschil vergeleken Tetouan. Tanger is veel moderner!!!
Ook hier hebben we de Medina bezocht en die was zo anders dan in Tetouan. Hier hadden ze veel meer winkeltje dat met kleding en schoenen te maken had. Misschien iets meer op toeristen gericht....
Ook hebben we een Panaroma tour door Tanger gehad, met kameelrijden en schitterende uitzichten!

Het is mooi om te zien wat de verschillen zijn in de steden.

Na Tanger zijn we teruggereden naar het hotel en daar hebben we ons dinner genuttigd.

De volgende dag was het zeer vroeg opstaan namelijk rond half 6!!
Vandaag brengen we een bezoek aan Chefchouen.

Wat een schitterende stad is dit zeg!! De mooiste stad die ik in Marokko heb bezocht! Het zijn er maar drie maar ach....

Dit is echt een fabelachtig stadje. De huizen zijn blauw met wit. De straten zijn blauw met wit, eigenlijk is alles blauw en wit!!! Echt zo mooi om te zien. De mensen zijn er erg vriendelijk.

Op het moment dat de winkeliers hun deuren openden was er een vuurwerk van kleuren. Die schitterende blauwe straten met allemaal kleurrijke doeken die ze buiten hangen. Schitterend.

In dit stadje hebben we ook flink wat vrije tijd gehad. Er waren zoveel mooie winkeltje om te bekijken dus dat kwam goed van pas. Afdingen is wel een sport hier, maar daar geniet ik alleen maar van!!
In één van de straatje hebben we ook onze lunch gehad en het was weer heerlijk!

Na de lunch zijn we weer met de bus richting Ceuta vertrokken voor onze ferry terug naar huis. Dat was best een rit!
Maar ik heb weer mijn uitreisstempel gekregen!

Rond 12 uur in de avond kwamen we in Granada aan. Het was dus een flinke dag.

Ik heb het echt super naar me zin gehad en Marokko staat zeker op mijn lijstje om verder te bezoeken!!

Deze week heb ik nog geen concrete plannen.
Ik heb ook weer wat foto's geplaatst van mijn mooie reis en deze week.
Voor de mensen die willen reageren het is mogelijk. Onderaan mijn verhaal is een witte balk, hierin kan je reageren. Soms is de tekst niet zichtbaar.
De eerste balk is voor je naam en de grote balk is voor je teskt. Het is dus mogelijk.

Ik zal snel weer schrijven!!

Los Besos
-XXX-


  • 06 Augustus 2012 - 13:18

    George:

    Hey Linds!

    Goed om te lezen dat het zo goed gaat met je daar en dat je een leuke tijd hebt.

    Hoe gaat het met je Spaans?

    Ciao 4 Now!

    ps. Un pollo y un ciervo sentado en un barco en el mar. , dice el uno contra el otro, hola

  • 06 Augustus 2012 - 13:21

    Roy:

    Yes een nieuwe stempel!

    Wat een mooie ervaring zusje! Ik ben zo blij dat je t zo naar je zin hebt, ben trots op je !

    Wij zijn net terug van vakantie en hebben t erg leuk gehad!

    Veel plezier!

    Ps: al mooie Spaanse Julio's of Enriques ontmoet?

    X roy

  • 06 Augustus 2012 - 13:33

    Jen:

    hoi, wat een mooie verhalen allemaal. fijn dat je het zo leuk hebt. kus ma

  • 06 Augustus 2012 - 14:17

    Sanne (Je Rechtenvriendinnetje):

    Wat super leuk om al die verhalen van je te lezen :) wordt er alleen wel een heel klein beetje jaloers van maar het is je gegund! Kijk uit naar je volgende verhaal!!

    Liefs, Sann

  • 06 Augustus 2012 - 20:38

    Tamara:

    Heej Linds,

    Klinkt erg leuk Marokko:-) Fijn dat die reis zo goed bevallen is. Jammer dat het ene meisje al weg is, maar je krijgt vast snel weer nieuwe vrienden.

    Zie je volgende verhaal wel weer:-)

    Doegdoeg!! Xxxx

  • 06 Augustus 2012 - 20:39

    Tamara:

    Heej Linds,

    Klinkt erg leuk Marokko:-) Fijn dat die reis zo goed bevallen is. Jammer dat het ene meisje al weg is, maar je krijgt vast snel weer nieuwe vrienden.

    Zie je volgende verhaal wel weer:-)

    Doegdoeg!! Xxxx

  • 08 Augustus 2012 - 21:03

    Sigrid:

    Wouw Linds! Wat maak je veel mee zeg! Echt leuk om te lezen!
    De foto's zijn ook erg mooi!

    Tot snel!!

    Dikke kusss

  • 13 Augustus 2012 - 23:21

    Jacqueline:

    Ha Linds,

    Wat maak jij een hoop mee daar! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En wat jammer dat je geen mooie tapijten mee kan nemen, ja. Het is vast moeilijk zoveel kleur te moeten laten liggen. Zoiets schreeuwt natuurlijk om te worden meegenomen. Het ligt er ook waarschijnlijk heel uitnodigend bij…. Maar je hebt meer dan voldoende foto’s om er toch iets van mee naar huis te nemen.
    Hoe gaan je Spaanse lessen? Je bent al halverwege nu zo’n beetje. Ik vind het leuk hoe je ons op de hoogte houdt van je bezigheden. En wat ik er zo van lees: volgens mij vermaak je je wel!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 892
Totaal aantal bezoekers 10985

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: