MIJN EERSTE WEEK ZIT ER BIJNA OP - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu MIJN EERSTE WEEK ZIT ER BIJNA OP - Reisverslag uit Granada, Spanje van Lindsay Bonhof - WaarBenJij.nu

MIJN EERSTE WEEK ZIT ER BIJNA OP

Door: LindsayinGranada

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

21 Juli 2012 | Spanje, Granada

Hallo allemaal!!

Het is alweer een aantal dagen geleden dat ik iets van me heb laten horen.

Mijn eerste week zit er alweer bijna op!

Ik gaat erg goed in Granada, alhoewel het soms wel erg warm is, zeker in de middag na school.

De lessen gaan super goed. Ik had al eerder vertelt dat ik in een klas ben geplaats waar ze al een meerdere weken les hebben gehad. Ik dacht dat het de beginnersklas was, maar dit is dus niet het gevoel. De vorderingen worden met nummers en letters aangeduid. Zo heb je A1, A2, B1 en B2 enz. A1 is beter dan de beginnersklas en A2 beter dan A1 enz. Het gaat volgens mij tot C maar dat weet ik niet zeker.

Nu ben ik dus begonnen in de A1 klas en ik kreeg gister te horen dat ik naar de A2 klas mag. Ik ga mee met mijn eigen klas. Dat ik dit in 1 week voor elkaar heb gekregen is wel super goed en daar ben ik dan ook super blij mee!!

Verder ga ik elke ochtend naar school. Soms als het weer meezit, ( daar bedoel ik dus mee als het niet te warm is :D )gaan we naar een tapasbar om een drankje te doen.
In Granada is het gebruikelijk om een gratis tapas te krijgen als je een drankje bestelt. De tapas zijn ook super lekker en ze vullen goed, dus je kan voor 2 euro al klaar zijn voor het middageten.

Deze week ben ik 's avonds vaak uitgegaan om tapas te eten, dat is echt super gezellig.

Donderdagavond werd er een activiteit op school georganiseerd. Namelijk SALSA les.
Het was echt super leuk, maar doodvermoeiend het was die dag namelijk 42 graden*.
De lerares was echt super leuk. Het was een heel klein oud vrouwtje met super veel energie. Ze bleef maar dansen.

Gister had ik een feestje van een klasgenoot Benjamin genaamd. Hij is een Australier die in London woont. Hij vertrek vandaag naar London, dus hij had een afscheidsfeestje. Hij woont in een appartement boven de school en heeft een super mooi en groot balkon. Het was erg gezellig.

Vandaag ben ik via de school naar La Alhambra geweest.
Elke week hangt er in de school een lijst met activiteiten en excursies. Hier kan je, je dan voor inschrijven. Het wordt allemaal super goed verzorgd.

Het is super leuk dat de school deze dingen organiseerd. De activiteiten op school zoals de salsales zijn kostenloos. Voor de excursies moet je een kleine bijdrage doen.

Zo had ik me dus voor vandaag ingeschreven voor een excursie naar la Alhambra.
Je moest er 10 euro voor betalen en we hadden een gids mee van de school. Alles in het Spaans natuurlijk.
We waren met een kleine groep maar het was super interessant. La Alhambra is zo mooi. Het is een stad opzich en zo wordt het ook genoemd door de Spanjaarden.
Het uitzicht vanaf bepaalde punten is adembenemend. Je kan de stad vanaf alle kanten bekijken.
Het was een tour van 4 uur en dat hebben we allemaal gewandeld, maar het was zo de moeite waard. Ik heb veel mooie dingen in mijn leven gezien maar dit slaat alles.
Alles is zo mooi opgezet met Los Fuentes ( fonteinen ). Echt schitterend, ik kon gewoon niet stoppen met foto's maken.

Vanavond gaan we hoogstwaarschijnlijk weer naar een tapasbar om daar een drankje te doen en een hapje.

Morgen is het plan om naar de Sierra Nevada te gaan. Dat is een super grote berg. Ik ben benieuwd hoe dat is!

Ik heb wat foto's erbij gezet van mijn eerste week!

Ik zal snel weer iets van me laten horen! Tot Schrijvens!


- Los Besos -
- XXX -

  • 21 Juli 2012 - 16:09

    Tamara:

    Heej Linds!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en je hebt al veel gezien:-) Leuke foto's ook. Lijkt mij ook wel lekker die tapas haha. 42 graden, pfoe, warm!

    Mooi dat je zo snel vooruitgang maakt met Spaans. Hier in Nederland is het weer sinds vandaag een stukje beter. Hopelijk blijft dat nog even zo.

    Zie je volgende mail wel weer!:-)

    Xxx

  • 21 Juli 2012 - 17:03

    Adrienne:

    hoi lieve lin,
    wat ben ik blij te horen dat alles zo goed gaat.
    je bent lekker bezig, tapas hier salsa daar enz. geniet ervan, ik vind het zo top om dat te lezen.
    dat alhambra moet wel heel erg mooi zijn, zeker omdat je al zoveel gezien hebt van de wereld, zo zie je maar dat europa ook heel mooi kan zijn. ben jaloers erop hoor, ik heb de foto's gezien. zeker iets voor mij.
    morgen komen er zeker weer nieuwe bewoners bij?
    knap van je dat je spaans al zo goed gaat, maar daat twijfelde ik niet aan, je hebt zeker een talen knobbel, haha. kan je aan je lijstje toevoegen toch?
    ik spreek je snel. dikke kus jen

  • 21 Juli 2012 - 20:23

    Christiaan:

    Zo te horen kom je na afloop van je cursus niet meer terug naar Nederland ;-)
    En gelijk heb je!

  • 21 Juli 2012 - 21:05

    George:

    Hey Linds!

    Goed om te lezen dat het zo goed gaat daarzo!

    Ben benieuwd hoe je Spaans is als je terug bent.

    Blijf genieten. En zo een oud Spaanse gezegde ons laat weten: refrigeradores son más pesados que los delfines!
    Vergeet dat niet!

    x

  • 21 Juli 2012 - 23:29

    Jacqueline:

    Ha lieve Linds,
    Haha, had ik het over een vlucht vanuit Berlijn.....? Tsss, hoe dom. Ik bedoelde natuurlijk Brussel. Nou ja. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Het is er mooi, hè? Ik vond het Alhambra ook zo mooi! Wat leuk dat je dat meteen in je eerste week kon gaan bekijken, zeg! Super dat er zoveel georganiseerd wordt. Zo heb je vast elke week wel iets leuks om naar toe te gaan of om te doen. En kennelijk ga je ook per week een klas omhoog met je Spaans? :-)
    Handig dat ze tapas geven bij een drankje. Voordelig en lekker! Ook je kamer ziet er zeker niet verkeerd uit.
    Geniet ervan, Linds!

    x


  • 22 Juli 2012 - 08:29

    Monika:

    Hi Linds!
    Zomerse temperaturen, lekker eten, leuke uitstapjes...het klinkt als dé perfecte combinatie om Spaans te leren! Even snel door je foto's heen gegaan en veel dingen komen me bekend voor, zeker dat Alhambra.

    Veel plezier en geniet!

    xx

  • 22 Juli 2012 - 17:57

    Bert:

    hoi lieve lindsay;

    ik ben zo blij dat het lekker met je gaat, wat een mooie foto,s en wat leuk al die nieuwe belevenissen.
    als je zo doorgaat word je echt een wereld burger die alles en iedereen aankunt.
    ik weet zeker dat met jouw alles goed gaat komen en dat al je ervaringen daar je voor de rest van je leven gaan plezieren,
    en zo als een ander bekent spaans spreek woord zegt,
    ce la manos et la senor sur bretos de la madam.
    hou van je en we bellen snel weer.
    bert

  • 01 Augustus 2012 - 11:09

    Martina S:

    Hi mop,

    Ben heel blij dat je t zo naar je zin hebt daar!!! Die fotos zijn ook echt prachtig. Erg leuk dat de school zulke dingen organiseert voor weinig geld!Zo kan je nog is wat zien:D!! Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10992

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 08 September 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: